Είναι το Κοράνι ασαφες; “Στην σειρα φορτωμενων ερωτησεων πιστης”
November 15, 2009 by xeniagreekmuslimah | Edit
Rate This
Μεταφραση Ξενια
Ερωτηση : *Είναι το Κοράνι ασαφες (διφορουμενο);*ΑπαντησηYποστηρίζετε ότι το βιβλίο του Θεού είναι ποιητικά κομψό, αλλά δεν είναι πολύ σαφες (είναι επαναλαμβανόμενο και περιέχει στίχους που εχουν καταργηθει.(στιχοι και mutashabihat στιχοι).
Η ερώτησή σας προδίδει μια παρανόηση της φύσης της γλώσσας, της ποίησης, και των μεταφορων.
Στην πραγματικότητα, η ποιητική κομψότητα έχει να κάνει με το ότι “δεν είναι πολύ σαφες»,οπως θα ειναι ένα βιβλίο που εξηγεί μια επιστημονική διαδικασία. Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ενα πολύ αντικειμενικο και θέμα-της γλώσσας-γεγονός με στόχο την σαφήνεια ,χωρις δεν θυσιάζεται η ποιητικής κομψότητα. Για ποιητική κομψότητα, θα πρεπει να υπάρχουν σύμβολα και αλληγορίες που καλλιτεχνικά προτείνουν αντί να αναφέρουν σαφώς τα πράγματα. Επιπλέον, τα σύμβολα και οι μεταφορές είναι συνήθως ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσει κανεις τους ανθρώπους να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες.
Οι άνθρωποι που εκτιμούν έμμετρο λόγο, ρυθμός, παρήχηση, δεν μπορούν να διαμαρτύρονται για επανάληψη. Η επανάληψη είναι επίσης μια μεθοδος για έμφαση και βοηθά σίγουρα την μνήμη. Επίσης, να θυμάστε ότι δεν υπάρχει άλλο βιβλίο τοσο μεγαλο, οσο το αριστοκρατικο Κορανι που απομνημονευεται τοσο ευρέως.
Τώρα για την παρατήρησή σας για τους στιχους mutashabihat: Ο όρος αυτός συνήθως αποδίδεται σε “αλληγοριες”, ή στίχους που μπορεί να έχουν πολλές σημασίες. Αλληγορία είναι “μια αναπαράσταση μιας αφηρημένης πνευματικής έννοιας μέσα από συγκεκριμένα υλικά ή μορφές” (Dictionary.com).
Πρόκειται για μια λογοτεχνικη μεθοδο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διηγηθεί στους ανθρώπους ιδέες ή γεγονότα πέρα από την κοινή κατανόηση τους. Κατά την ερμηνεία της αλληγορίας, οι άνθρωποι μπορούν να πάνε στραβά. Έτσι, στο Κορανι, Ο Παντοδύναμος Θεός μας προειδοποιεί να μην στρφομαστε προς το κρυμμένο νόημα των αλληγορικων στίχων:
*( Ειναι Εκεινος που εστειλε κατω σε εσενα το Βιβλιο, οπου αλλα εδαφια ειναι φανερα (που εχουν μονο μια σημασια) κι αποτελουν το θεμελιο τοτ Βιβλιου, και αλλα ειναι αλληγορικα (που εχουν παραπανω σημασιες). Ειναι εκεινοι που οι καρδιες τους ειναι διαστραμμενες αναζητουν τον διχασμο (των πιστων) και ψαχνουν για κρυμμενες εννοιες, (που συμφωνουν με τα κακα παθη τους), στην αλληγορικη πλευρα των στιχων. Κι ομως κανεις δεν γνωριζει τις κρυμεννες εννοιες, παρα μονο Ο ΑΛΛΑΧ. Κι οσοι παλι εχουν καλα θεμελια στην γνωση, ( ειναι θετικοι) λενε: ” Πιστευουμε σε Αυτο (στα φανερα και αλληγορικα εδαφια). Ο,τι περικλειεται στο Βιβλιο ερχεται αποτον Κυριο μας”, και κανεις δεν θα συλλαβει την εννοια απο το Βιβλιο παρα μονο οι ανθρωποι που εχουν κατανοηση.)* ( Imran 3:7)
Είπατε ότι ο Θεός θέλει να παγιδεύσει τα άτομα με τάση προς δυσπιστία με την υιοθέτηση ενος σκόπιμου διχαστικου μέτρου – δηλαδή, με αλληγορικους στίχους.
Μπορούμε να δούμε στον στίχο που προαναφέρθηκε ότι μια σαφής προειδοποίησης δίνεται για εκείνους που ακολουθούν τα αλληγορικα μέρη επιδιώκουν διχόνοια. Βλέπουμε εκεί, όπως και αλλού, ότι το Κοράνι δίνει σαφείς κατευθύνσεις σε όσους αναζητούν το καλο, και έντονα αποθαρρύνει εκείνους που επιδιώκουν το κακό. Δεν βλέπουμε τον Θεό να προσπαθει να παγιδεύσει ανθρώπους ή να εκδινει ενα εσκεμμένο για διχασμό μέτρο.
Οι άνθρωποι μπορεί να συγχέονται με τα λεγόμενα των καταργημενων στίχων. Στην πραγματικότητα, οι στίχοι έχουν τη θέση τους στο Κορανι και εξυπηρετούν ένα μεγάλο σκοπό, αν κανεις το μελετήσει.
Για παράδειγμα, υπάρχει ο στίχος που ζηταει απο τους πιστούς να μην έρθουν στην προσευχή υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Στη συνέχεια υπάρχει ο στίχος που απαγορεύει εντελώς την κατανάλωση οινοπνεύματος. Γνωρίζουμε ότι ο εθισμός στο εθιστικα προιοντα πρέπει να αντιμετωπιστεί σταδιακά. Εξ ου και η απαγόρευση του αλκοόλ στάδιακα. Αυτό είναι πολύ πρακτικό και λογικό, και κανένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να εγείρει αντιρρήσεις για αυτή τη μέθοδο.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να καταλάβουμε γιατί υπάρχουν οι στίχοι που εκπροσωπούν τα δύο στάδια στην απαγόρευση του αλκοόλ. Κατά συνέπεια, πρέπει επίσης να κατανοήσουμε ότι οι στίχοι πρέπει να έχουν τη θέση τους στο Κορανι ,επειδή αποκαλύφθηκαν πράγματι στον προφήτη. Το Κοράνι δεν θα ήταν ολοκληρωμένο εάν δεν ειχε τους δηθεν καταργημενους στίχους.
Εξάλλου, οι στίχοι στην πραγματικότητα den περιέχoυν καμμια εντολή που καταργείται, διότι η πρώτη εντολή να μην είναι κανεις υπό την επήρεια αλκοόλ, ενώ ειναι σε προσευχή έχει σημασία ακόμα και τώρα.
Εκτός αυτού, η παρουσία και των δύο εντολων στο Κορανι μας διδάσκει ένα άλλο σημαντικό σημείο: Μερικές κακές συνήθειες μπορούν να καταργηθούν μόνο με την υιοθέτηση μιας προοδευτικής μεθόδου. Αυτοί οι στίχοι στο Κορανι μας δινουν μια έγκυρη μέθοδο για την εξάλειψη των δεινων στην κοινωνία.